Tank je zesílený a pancéřovaný bojový automobil, který se skládá z velkého tankového děla a pásů určených pro bitvy v čele. Současné tanky zjevně mají schopnost namontovat velkorážní kanón do otočné dělové věže a jsou mobilními pozemními zbraňovými platformami. To vše kombinují s pancéřováním z těžkých vozidel, které nabízejí obranu pro armády. Tank používá pásy místo kol, což mu umožňuje pohybovat se po nerovném terénu a být schopen umístit se na strategická místa na bojišti. Všechny tyto vlastnosti umožňují nádrži dobře fungovat v plánovaných situacích. Kromě toho sloučení silných zbraní z tankového děla a jeho schopnost vydržet střelné zbraně od nepřítele kvalifikuje tank k boji s nepřítelem i pod palbou. Tank je schopen plnit hlavní povinnosti očekávané od obrněných vozidel během bitvy. Současné tanky jsou pokrokem od prvních starověkých válečných vozidel kvůli vývoji v technologii, jako je spalovací motor, který umožňuje rychlý pohyb těžkých obrněných vozidel. Tanky proto od svého prvního vystoupení na bojišti prošly pozoruhodnými změnami kapacity. Níže se podíváme na dva hlavní bitevní tanky dvou největších světových armád .
Čínský Typ 96 ( ZTZ-96)
Navzdory tomu, že Čína má největší ozbrojené síly na světě a eskaluje prostředky na obranu, vyrábí druhou generaci bojového tanku a zcela na něm závisí jako na svém předním bojovém vozidle. Typ 96 byl prvním velkým bojovým tankem, který byl vyroben v roce 1996 a nahrazen stávající bitevní tank Type 88. Je vybaven tepelným pouzdrem, velkým dělem ráže 125 milimetrů a prvním bitevním tankem, který používá přední modulární pancíř, který byl vybaven směsí keramických dlaždic. Boky a zadní část tohoto bitevního tanku se dále skládají z věže, která je vybavena skladovacími regály, které tvoří pancéřování AKA a vytvářejí tak rozmístěné pancíře. Má dieselový motor o výkonu 1 000 koní podobný typu 85, který dává bitevnímu tanku poměr výkonu k hmotnosti kolem 24,1 koňských sil na tunu a rychlost kolem 40 mil za hodinu. Kromě toho využívá odpružení torzní tyčí a má funkční dojezd kolem čtyř set kilometrů, který je vylepšen na šest set kilometrů s vnějšími palivovými cisternami. Řidič tohoto bojového tanku sedí vpředu za střelcem motoru, který je na levé straně věž, zatímco hlavní velitel armády sedí na pravé straně věže. Tento bitevní tank má podle všeho koaxiální kulomet ráže 7,62 milimetru a šest odpalovačů kouřových granátů zabudovaných na obou stranách věže. Nakonec je v něm uloženo 500 nábojů ráže 50 milimetrů, 45 nábojů ráže 125 milimetrů a 2 250 nábojů ráže 7,62 milimetru.
Spojené Státy M1
Vyráběl se v 70. letech minulého století jako primární bitevní tank, který je základem sil americké armády již asi pětatřicet let. Naopak, tento bitevní tank byl mnohokrát vylepšen a dostal nové 120milimetrové dělo, které nahradilo jeho původní 105milimetrový, stále se posouvající pancíř. Ve skutečnosti je M1 uznáván jako nejnovější bitevní tankový stroj, protože je propojený a zcela digitalizovaný. Americká armáda plánuje rozšířit a vyvinout nový bojový tank, který bude známý jako M1A3 a bude dalším v řadě, který se připojí k odkazu dlouho uznávané rodiny tanků M1.